شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

اوراکل (ADF(Application Development Framework یک چارچوب(Framework)  کلی می باشد که برروی استانداردهای Java EE و تکنولوژی های Open Source جهت سادگی و پیاده سازی سریع تر برنامه های Java EE ایجاد شده است که کاملا توسعه پذیر و قابل تنظیم بوسیله افزودن یا اصلاح کتابخانه ها می باشد. ADF وظایف را از طریق ایجاد سرویس […]

CardLayout پنجره ای را در نظر بگیرید که شامل چندین پنل می باشد که در یک زمان فقط یکی از این پنل ها قابل مشاهده می باشد،با استفاده از کلاس java.awt.CardLayout شما می توانید کامپوننتی را ایجاد کنید که فقط یکی از این پنل ها را در یک زمان نمایش دهد، مانند شکل زیر: زمانی […]

اطلاعات سخت افزاری CPU اطلاعات CPU شامل جزئیاتی  مثل معماری ، نام سازنده ، مدل ، تعداد هسته ها ، سرعت هرکدام از هسته ها و غیره است. برای دسترسی به چنین جزئیاتی درباره سخت افزار CPU در لینوکس، تعداد بسیار اندکی کامند برای این منظور وجود دارد که ما در اینجا بطور مختصر تعدادی […]

بایگانی برای فروردین, ۱۳۹۲

مثال عملی شی گرایی در جاوا

بدون نظر

حالا وقت آن رسیده است که اولین برنامه خورد که کاری مهمتر از چاپ “Hello World” رو صفحه نمایش را انجام می دهد را بنویسیم. این برنامه  محاسبه مالیات در ایالت های آمریکا را شبیه سازی می کند. هدف از نوشتن این برنامه این است که نحوه ارتباط بین  کلاس ها و نحوه فرخوانی متدها […]




Autoboxing و Unboxing

بدون نظر

در اینجا لازم است که نکته ای را اشاره کنم تا از اشتباهات نحوی شما در زمان برنامه نویسی بکاهد و آن نکته این است که تمام کلمات کلیدی که در جاوا استفاده شده اند با حروف کوچک شروع می شوند مثلا در تعریف کلاس که از کلمه کلیدی کلاس class استفاده می کنیم استفاده […]




متغییر ها ، ثوابت و نوع های داده ای در جاوا

بدون نظر

بعضی مقادیر در طول زمان می توانند تغییر کنند (متغییرها) و بعضی ها ثابت هستتند و تغییری نمی کنند (ثوابت). در این بخش برای روشن شدن بهتر موضوع توضیحاتی ارائه می کنیم. تعریف متغییرها جاوا ذاتا یک زبان دارای نوع داده است یعنی برعکس بعضی زبان های دیگر مانند php نمی توانید متغییری داشته باشید […]




برنامه نویسی شی گرا در جاوا مفاهیم اولیه

بدون نظر

در این بخش از آموزش شما عناصر مختلف زبان برنامه نویسی جاوا را فرا خواهید گرفت و سعی ما بر این است که با توضیحات خلاصه شما در حداقل ترین زمان ممکن برنامه نویسی عملی را شروع کرده و آنچه را که می آموزید را بکار ببرید. اگه تمایل به یادگیری عمیق تر هر کدام […]




برنامه Hello World با Eclipse

بدون نظر

در درس قبلی شما کلاس مربوط به برنامه Hello World را به سادگی درون یک ویرایشگر ساده ایجاد کردید اما  در Eclipse شما ابتدا باید یک پروژه ایجاد کنید برای اینکار از منوی File و New و سپس Project را انتخاب کنید در پنجره باز شده java project  را انتخاب کنید و روی Next کلیک […]




نجات سیستم یا System Rescue در CentOS

بدون نظر

شاید به این مشکل برخورده باشید که بعد از روشن کردن سرور با عدم بالا آمدن آن روبرو شوید. همانطور که می دانید در لینوکس بر خلاف ویندوز برای هر مشکلی یک راه حل وجود دارد و برای حل مشکل عدم بارگذاری سرور شما باید از DVD خود لینوکس استفاده کنید، به این ترتیب شما یه […]




محیط توسعه نرم افزار Eclipse

بدون نظر

همانطور که اولین برنامه جاوا خود را درون یک ویرایشگر متنی ساده مثل Notepad در درس گذشته نوشته و برای کامپایل ان از پنجره فرمان ویندوز استفاده کردیم این روش برنامه نویسی چندان روش موثری نیست. برنامه نویسان حرفه ای معمولا از میحط های مجتمع توسعه نرم افزار یعنی IDE (Integrated Development Environment)  ها استفاده […]