شما می توانید با ارسال ایمیل خود ، بصورت رایگان مشترک شده و از بروزسانی مطلع شوید.

ایمیل خود را وارد کنید:

اوراکل (ADF(Application Development Framework یک چارچوب(Framework)  کلی می باشد که برروی استانداردهای Java EE و تکنولوژی های Open Source جهت سادگی و پیاده سازی سریع تر برنامه های Java EE ایجاد شده است که کاملا توسعه پذیر و قابل تنظیم بوسیله افزودن یا اصلاح کتابخانه ها می باشد. ADF وظایف را از طریق ایجاد سرویس […]

CardLayout پنجره ای را در نظر بگیرید که شامل چندین پنل می باشد که در یک زمان فقط یکی از این پنل ها قابل مشاهده می باشد،با استفاده از کلاس java.awt.CardLayout شما می توانید کامپوننتی را ایجاد کنید که فقط یکی از این پنل ها را در یک زمان نمایش دهد، مانند شکل زیر: زمانی […]

اطلاعات سخت افزاری CPU اطلاعات CPU شامل جزئیاتی  مثل معماری ، نام سازنده ، مدل ، تعداد هسته ها ، سرعت هرکدام از هسته ها و غیره است. برای دسترسی به چنین جزئیاتی درباره سخت افزار CPU در لینوکس، تعداد بسیار اندکی کامند برای این منظور وجود دارد که ما در اینجا بطور مختصر تعدادی […]

Oracle ADF

اوراکل (ADF(Application Development Framework یک چارچوب(Framework)  کلی می باشد که برروی استانداردهای Java EE و تکنولوژی های Open Source جهت سادگی و پیاده سازی سریع تر برنامه های Java EE ایجاد شده است که کاملا توسعه پذیر و قابل تنظیم بوسیله افزودن یا اصلاح کتابخانه ها می باشد.

ADF وظایف را از طریق ایجاد سرویس های Business یا Business Services و طراحی واسط های کاربر برای دسترسی به این سرویس ها انجام می دهد.

اوراکل ADF با پیاده سازی الگوهای طراحی(Design Patterns) کدنویسی را برای توسعه Java EE به حداقل می رساند. این پیاده سازی ها به عنوان بخشی از چارچوب ارائه شده است. ADF یک دید ویژوال و توصیفی را فراهم می کند که کدنویسی را به حداقل و یادگیری آنرا برای توسعه دهنده گان زبان های نسل چهارم آسانتر می کند.

سرویس های Business بعنوان metadata پیاده سازی شده اند، که آنها را قادر می کند که به واسط های کاربری بدون در نظر گرفتن به تکنولوژی پیاده سازی شده در مدل داده متصل گردند.

الگوهای طراحی(Design Patterns):

یک تمرین خوب زمان توسعه برنامه های کاربردی بکار بردن الگوهای طراحی می باشد. الگوهای طراحی یک راه مناسب از استفاده مجدد از مفاهیم شی گرا بین برنامه های کاربردی و توسعه دهندگان می باشد. ایده پشت الگوهای طراحی ساده است: الگوهای رفتاری مشترک بین اشیا. توسعه دهندگان از آن پس می توانند بجای ایجاد دوباره آن از همین الگوها استفاده مجدد کنند. یکی از این الگوها که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد الگوی MVC یا Model-View-Controler می باشد.

لایه Model : این لایه داده های برنامه را نگهداری می کند و در صورت درخواست این داده ها را به درخواست کننده می فرستد و یا اینکه در در صورت درخواست این داده را تغییر می دهد.

لایه View : این لایه مسئول نمایش واسط کاربری و خروجی برنامه به کاربر می باشد.

لایه Controller : این لایه مسئول گرفتن رویدادهایی مانند کلیک موس و یا رویدادهای صفحه کلید از کاربر می باشد و سپس دستورات لازم را برای تغییر وضعیت به لایه View و یا لایه Model صادر می کند.

یک دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

  1. ar گفت:

    ممنون از مطالب مفیدتون

دیدگاه خود را به ما بگویید.